Stimulent pentru nou-născut

Incepând cu data de 10.10.2022  Biroul Alocații și Indemnizații Creștere Copil își va desfășura activitatea în sediul Centrului Comunitar Bunici și Nepoti situat in Municipiul Brăila, str. Anghel Saligny nr. 17. Transport in comun: linia 40, statia Gara Fluviala

Program de lucru: Luni - Joi    8.30 - 15.00                                                       Telefon Biroul Alocații și Indemnizații Creștere Copil: 0762246340

Stimulent financiar pentru nou-născuţii din Municipiul Brăila se acordă conform prevederilor HCLM nr. 196/ 29.04.2020. modificata si completata prin HCLM nr. 717/ 21.12.2020.

Condiții de eligibilitate

  • ambii parinţi să aibă domiciliul stabilit în Municipiul Braila, cu cel puţin 6 luni înainte de data naşterii copilului;
  • nu se acordă celor care au stabilită reşedinţă pe raza Municipiului Brăila;
  • stimulentul nu se acordă părinţilor care înregistrează datorii faţă de bugetul local (verificarea datoriilor faţă de bugetul local se va efectua de către Direcţia de Asistenţă Socială);
  • depunerea unui dosar complet.

Acte necesare

  1. CEREREA – completată şi semnată de ambii părinţi, după caz- descarca aici!;
  2. ACTELE DE IDENTITATE ALE PĂRINŢILOR, ÎN TERMEN DE VALABILITATE;
  3. CERTIFICATUL DE NAŞTERE AL COPILULUI;
  4. EXTRAS DE CONT PE NUMELE SOLICITANTULUI (în cazul în care se doreşte virarea stimulentului financiar pentru nou-născuţi în cont bancar);
  5. ALTE ACTE CARE SĂ DEMONSTREZE RELAŢIA CU MINORUL (după caz):
  • Hotărârea judecătorească de stabilire a domiciliului copilului/ exercitare a autoritatii parintesti în cazul părinţilor divorţaţi ori despărţiţi în fapt;
  • Hotărâre judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei minorului sau de încuviinţare a adopţiei.

Nota: Documentele se vor prezenta în original!

Cererea împreună cu toate documentele doveditoare se depune, pentru fiecare nou-născut, la Direcţia de Asistenţă Socială:

 - în format electronic, pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau prin accesarea secţiunii online existentă pe site-ul instituţiei www.dasbraila.ro.

PROCEDURA DE COMPLETARE format electronic:

  1. Listaţi CEREREA;
  2. Citiţi şi completaţi olograf, cu atenţie, toate câmpurile cererii, semnaţi (ambii părinţi) şi dataţi, apoi fotografiaţi sau scanaţi color. Cererea trebuie completată integral şi lizibil.
  3. Fotografiaţi sau scanaţi color şi documentele doveditoare.
  4. Trimiteţi cererea, împreună cu toate documentele doveditoare, în format electronic (extensie .pdf sau .jpeg) pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau prin accesarea secţiunii online existentă pe site-ul instituţiei www.dasbraila.ro

Documentele se pot incarca in sectiunea ONLINE inclusiv de pe telefonul mobil!

Mailul va conţine în mod obligatoriu în numele solicitantului, numele copilului pentru care se solicită dreptul şi, cel puţin, un număr de telefon valabil al solicitantului.

 IMPORTANT!
Termenul de depunere al solicitării este de 60 de zile calendaristice de la data emiterii certificatului de naştere al nou-născutului, dar nu mai mult 120 de zile calendaristice de la data naşterii copilului.

Transmiterea unui dosar incomplet sau incorect completat atrage neacordarea stimulentului financiar pentru nou-nascuţi.

Stimulentul se acorda o singura dată fiecarei familii/familii monoparentale/părinte pentru primele doua naşteri survenite după intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, respectiv naşteri survenite din 30 APRILIE 2020.

În cazul naşterilor gemelare, de tripleţi sau multipleţi stimulentul se va acorda pentru fiecare copil.

Pentru relații suplimentare vă rugăm să vă adresaţi Direcţiei de Asistenţă Socială Brăila – Biroul Alocaţii și Indemnizații creștere copil, telefon 0239.629.322 interior 1 sau 0762.246.340.

 

Formulare

Cerere stimulent pentru nou-nascut

Consimtamant utilizare mijloace electronice