Compartiment Ajutoare de Urgență

 

Atributii

COMPARTIMENTUL AJUTOARE  DE URGENTA din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Brăila îndeplineşte, în principal, următoarele atribuţii:

  1. inregistreaza cererile si gestioneaza evidenta dosarelor, electronic prin utilizarea programelor AsiSoc si CID;
  2. organizeaza activitatea de primire a solicitarilor privind ajutoarele de urgenta si ajutoarele pentru incalzirea locuintei, verificând indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestora, conform procedurilor prevazute de lege sau prin hotarare a consiliului local, si pregateste documentatia necesara in vederea stabilirii dreptului la masurile de asistenta sociala;
  3. efectueaza anchete sociale in scopul analizei situatiei sociale si economice a persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor, conform urmatoarelor prevederi legale: Legea nr. 226/2021, HCLM nr. 129/2024;
  4. efectueaza sondaje si anchete sociale pentru depistarea precoce a cazurilor de risc de excluziune sociala sau a altor situatii de necesitate in care se pot afla membrii comunitatii si propune masuri adecvate in vederea sprijinirii acestor persoane;
  5. intocmeste situatii centralizatoare si rapoarte statistice privind acordarea ajutoarelor pentru incalzirea locuintei si suplimentului pentru energie;
  6. intocmeste dispozitii de acordare/neacordare sau, dupa caz, de modificare/suspendare/ incetare/recuperare a ajutoarelor de urgenta acordate de la bugetul local si ajutoare pentru incalzirea locuintei si supliment pentru energie, acordate de la bugetul de stat si le prezinta primarului pentru aprobare;
  7. comunica beneficiarilor dispozitiile cu privire la ajutoarele de urgenta si ajutoare pentru incalzirea locuintei;
  8. centralizeaza, gestioneaza, soluţioneaza cererile privind acordarea premiului de fidelitate pentru implinirea a cel puţin 50 de ani de casatorie neintrerupta si organizeaza festivitatea de premiere;
  9. coordoneaza, supervizeaza, certifica pentru realitatea si legalitatea actelor administrative intocmite de catre persoanele cu atributii din cadrul Serviciului;
  10. verifica si supervizeaza situatii centralizatoare, borderouri si rapoarte statistice privind beneficiile de asistenta sociala intocmite de catre persoanele cu atributii din cadrul Serviciului;
  11. elaboreaza si fundamenteaza propunerea de buget pentru finantarea beneficiilor de asistenta sociala;
  12. indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

 

Legislație

2.1. Ajutoare de urgenţă, în conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 129/12.03.2024 privind Stabilirea situațiilor care motivează acordarea ajutoarelor de urgență precum și aprobarea Regulamentului de acordare a ajutoarelor de urgență la nivelul municipiului Brăila.

2.2. Ajutoare pentru încălzirea locuinţei, în conformtitate cu prevederile Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de   protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și completările ulterioare coroborate cu prevederile H.G. nr. 1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

2.3. Premiului de fidelitate – 50 ani de căsătorie, în conformtitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 90/28.02.2022 privind acordarea diplomei de fidelitate și a unui premiu în valoare de 1.000 lei, cuplurilor brăilene care au împlinit cel puțin 50 de ani de căsătorie neîntreruptă.

2.4. Premiului persoanelor cu vârsta egală sau mai mare de 100 ani (persoane centenare), în conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 25/31.01.2023 privind Aprobarea Regulamentului de acordare a unui premiu persoanelor cu vârsta egală sau mai mare de 100 ani (persoane centenare).

 

Informări

Informare 06.2019

Informare 10.2019