Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială

Compartiment Venit Minim de Incluziune

 

Descriere / Atribuții

  1. asigurarea venitului minim de incluziune, cu componentele ajutor de incluziune si ajutor pentru familia cu copii, beneficii de asistenţă socială acordate familiilor şi persoanelor singure aflate în situaţie de dificultate, în scopul prevenirii şi combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială, in baza Legii nr.196/2016, cu modificările şi completările ulterioare ;
  2. asigurarea stimulentului educational sub forma de tichete sociale pentru gradinita acordat conform Legii nr. 248/2015, pentru copii inscrisi la gradinita din familiile beneficiare de ajutor pentru familia cu copii ;
  3. asigură informarea beneficiarilor şi a membrilor comunităţíi asupra drepturilor sociale;
  4. înregistrează în format electronic cererile depuse care au fost repartizate serviciului şi urmăreşte rezolvarea acestora în termen legal;
  5. înregistrează într-un registru special cererile de venit minim de incluziune şi le solutioneaza în termen legal;
  6. efectuează anchete sociaIe si completeaza fise de verificare în vederea acordării şi menţinerii dreptului la venit minim de incluziune;
  7. întocmeşte dosare pentru persoanele sau familiile expuse riscului social, care au dreptul prin lege, la venit minim de incluziune;
  8. ţine evidenta în format electronic a informaţiilor privind beneficiarii de venit minim de incluziune, tichete sociale gradinita, actualizează dosarele persoanelor care beneficiază în termenul stabilit de lege;
  9. certifică documentele din dosarul întocmit după consultarea actelor originale;
  10. opereaza, verifica si valideaza in platforma electronica-microaplicatie VMI (SNIAS) solicitarile de venit minim de incluziune şi datele privind component familiei, bunurilor si veniturilor;
  11. întocmeşte dispoziţiile de acordare/neacordare, schimbare titular, modificare, reluare, suspendare şi încetare a dreptului de venit minim de incluziune, tichete sociale pentru gradinita, înaintate la conducere spre aprobare;
  12. redactează şi înregistrează notificări, comunicari către beneficiari;
  13. întocmeşte planul de acţiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă şi lunar lista privind beneficiarii de ajutor de incluziune care urmează să efectueze acţiuni sau lucrări de interes local şi Ie comunică unităţilor unde beneficiarii de ajutor social vor efectua muncă în folosul comunităţii, precum si planul de activitati sezoniere pe baza solicitarilor primate de la personae juridice;
  14. întocmeşte comunicările de muncă în folosul comunităţii si comunicarile pentru munca sezoniera pentru fiecare beneficiar de ajutor de incluziune şi Ie comunică acestora;
  15. ţine evidenţa privind efectuarea orelor de muncă în folosul comunităţii si a muncii sezoniere, a beneficiarilor de ajutor de incluziune şi a instructajului privind normele de tehnică şi securitate a muncii pentru persoanele care prestează acţiuni sau lucrări de interes local;
  16. efectuează anchete sociaIe privind evaluarea situaţiei socio-economice a persoanei, identificând nevoile şi resursele acesteia;
  1. întocmeşte adeverinţe privind acordarea/neacordarea venitului minim de incluziune;
  2. afişează lunar planul de acţiuni sau lucrări de interes local, lista beneficiarilor de venit minim de incluziune precum şi situatia activitatilor/lucrarilor efectuate;
  3. efectueaza monitorizarea prezentei copiilor inscrisi  la gradinita si documentele necesare eliberarii si distribuirii tichetelor;
  4. transmite lunar Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inpecţie Socială situatiile prevazute de legea venitului minim de incluziune si situatiile centralizatoare pentru tichetele de gradinita;
  1. transmite Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca listele cu persoanele apte de munca beneficiare de venit minim de incluziune pentru a fi inregistrate ca persoane aflate in cautarea unui loc de munca;
  1. întocmeşte situatiile privind decontarea facilitatilor la transportul in comun beneficiarilor HG nr. 1364/2006 referitoare la aprobarea drepturilor si obligatiilor donatorilor de sange ;
  2. rezolva sesizări, reclamaţii şi scrisori ale petenţilor şi Ie verifică prin anchete sociaIe la domiciliul celor sesizaţi;
  3. rezolvă sesizări şi adrese ale Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inpecţie Socială sau provenite de la alte instituţii;
  4. elaborează şi fundamentează propunerea de buget pentru finanţarea beneficiilor de asistenţă socială respectiv tichete sociale gradinita, decontarea facilitatilor la transportul in comun beneficiarilor HG nr. 1364/2006 referitoare la aprobarea drepturilor si obligatiilor donatorilor de sange ;
  5. efectuarea anchetelor sociale în vederea acordării sprijinului financiar burse sociale pentru elevi pentru studenţi;
  6. efectuarea anchetelor sociale în conformitate cu art. 85 din HG nr. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
  7. Organizeaza activitatea privind acordarea de sprijin si asistenta umanitarea acordata de statul roman cetatenilor straini sau apatrizilor aflati in situatii deosebite, proveniti din zona conflictului armat din Ucraina;
  8. primeste, inregistreaza, introduce in aplicatia informatica si valideaza solicitarile de sume forfetare primite de la cetatenii ucraineni.
  9. Intocmeste situatiile centralizatoare si solicitarile de sume forfetare pe care le transmite la ISU.
  10. Implementeaza masurile de acordare a unui sprijin material – tichete sociale pe suport electronic pentru anumite categorii de persoane

 

Legislație

Venit minim de incluziune cu componentele ajutor de incluziune și ajutor pentru familia cu copii

Legislatia specifica

  1. LEGE 196/2016 din 31 octombrie 2016 privind venitul minim de incluziune;
  2. Hotărârea Guvernului nr. 1154/2022 au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune;
  3. Lege nr. 116 din 15 martie 2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale;
  4. Hotararea nr. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Condiţii de acordare

  • Venitul Minim de Incluziune reprezintă un beneficiu de asistență socială acordat familiilor şi persoanelor singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială.
  • Beneficiază de reglementările prezentei legi familiile şi persoanele singure, cetăţeni români, care au domiciliul sau reşedinţa în România.
  • Familiile şi persoanele singure, cetăţeni români, fără domiciliu sau reşedinţă şi fără locuinţă, denumite în continuare persoane fără adăpost, beneficiază de venit minim de incluziune numai pe perioada în care se află în evidenţa serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale în care trăiesc.
  • Beneficiază de venit minim de incluziune şi familiile şi persoanele singure care nu au cetăţenie română, dacă se află în una dintre următoarele situaţii:
  1. a) sunt cetăţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai Spaţiului Economic European, ai Confederaţiei Elveţiene sau străini, denumiţi în continuare cetăţeni străini, pe perioada în care au domiciliul ori, după caz, reşedinţa în România, în condiţiile legislaţiei române;
  2. b) sunt cetăţeni străini sau apatrizi cărora li s-a acordat o formă de protecţie în condiţiile legii;
  3. c) sunt apatrizi care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa în România, în condiţiile legii. 

Venitul Minim de Incluziune este un beneficiu prevăzut în Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune și are două componente:

  1. ajutor de incluziune - ajutorul financiar acordat familiilor cu venituri situate sub nivelul prevăzut la 9 alin. (3) lit. a) din Legea nr.196/2016, pentru asigurarea necesităţilor zilnice de viaţă;
  2. ajutor pentru familia cu copii - ajutorul financiar acordat familiilor cu venituri situate sub nivelul prevăzut la 9 alin. (3) lit. c) din Legea nr.196/2016, care au în întreţinere unul sau mai mulţi copii în vârstă de până la 18 ani, în scopul prevenirii riscului de sărăcie a copilului şi stimulării participării acestuia în sistemul de educaţie; 

Pentru a beneficia de venit minim de incluziune trebuie îndeplinite următoarele condiții generale:

  1. Veniturile sunt insuficiente pentru a asigura un nivel de trai minim.
  2. Venituri nete lunare ajustate realizate in luna anterioara depunerii cererii de:
    1. Pentru acordarea ajutorului de incluziune, veniturile nete lunare ajustate de până la 275 lei, respectiv până la 400 lei pentru persoana singură în vârstă de cel puțin 65 de ani,.
    2. Pentru acordarea ajutorului pentru familia cu copii, veniturile nete lunare ajustate de până la 700 lei.

   Formula de calcul al venitului net ajustat este următoarea:  

 Vaj = Vt / Dfam,         unde:

    - Vt reprezintă venitul total al familiei/persoanei singure, la care, după caz, se aplică reducerea prevăzută la art. 11 lit. a) din lege ( 50% din totalitatea acestora, dar nu mai mult de 500 de lei/familie, nu se iau in calcul la stabilirea veniturilor nete lunare ale familiei);

    - Dfam reprezintă dimensiunea familiei , care NU REPREZINTA numarul persoanelor din familie, ci se calculează folosind coeficientii de de echivalență stabiliti conform prevederilor art. 9  alin (2) din Legii nr.196/2016 privind Venitul Minim de Incluziune si anume:

  1. 1- pentru persoana singura sau pentru un singur membru de familie
  2. 0,5- pentru fiecare persoana in plus, adult sau copil.

    Exemplu: pentru familia compusa din 4 persoane, Dfam se stabilește astfel:

  • numar persoane = 4, (din care 2 adulti si 2 copii);
  • Dfam = suma coeficientilor de echivalență = 1+0,5+0,5+0,5=2,5

Cuantum

          Venitul minim de incluziune se constituie din totalitatea sumelor aferente ajutoarelor financiare prevăzute la art. 3 alin. (2) din legea nr.196/2016, care se stabilesc în funcţie de încadrarea în veniturile nete lunare ajustate realizate de familie în următoarele limite:

  1. a) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 275 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor cumulate ale familiei;
  2. b) pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 400 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani;
  3. c) pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar ajustat de 700 de lei inclusiv.

 Stabilirea cuantumului ajutorului de incluziune 

    Pentru componenta venitului minim de incluziune reprezentată de ajutorul de incluziune, cuantumul maxim al acestuia este de 275 lei/lună, cu excepţia persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani, în cazul căreia cuantumul maxim al ajutorului de incluziune este de 400 de lei/lună. 

    Cuantumul maxim al ajutorului de incluziune care poate fi acordat se calculează în funcţie de numărul membrilor familiei, pornind de la valoarea de referinţă reprezentată de cuantumul maxim lunar, la care se aplică coeficienţii de echivalenţă.

    Suma aferentă ajutorului de incluziune se stabileşte ca diferenţă între nivelul cuantumului maxim al ajutorului de incluziune, calculat pentru întreaga familie sau persoana singură, şi nivelul veniturilor nete lunare realizate de familie sau de persoana singură în luna anterioară solicitării dreptului. 

   Cajinc=(Cmax-Vaj)*Dfam 

     Dacă din calculul prevăzut rezultă o sumă mai mică de 50 de lei, atunci se acordă 50 de lei.

În cazul persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani, limita venitului net lunar ajustat prevăzută la art. 9 alin. (3) lit. a) şi cuantumul maxim al ajutorului prevăzut la art. 15 se stabilesc la 400 de lei. 

Stabilirea cuantumului ajutorului pentru familia cu copii 

     Componenta venitului minim de incluziune reprezentată de ajutorul pentru familia cu copii se acordă în funcţie de nivelul venitului net lunar ajustat şi numărul de copii din familie.   

   1) Pentru familia beneficiară de ajutor de incluziune, precum şi pentru cea cu venituri nete lunare ajustate de până la 275 de lei/lună, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este stabilit după cum urmează:

  1. 107 lei, pentru familia cu un copil;
  2. 214 lei, pentru familia cu 2 copii;
  3. 321 de lei, pentru familia cu 3 copii;
  4. 428 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulţi. 

    (2) Pentru familia monoparentală beneficiară de ajutor de incluziune, precum şi pentru cea cu venituri nete lunare ajustate de până la 275 de lei/lună, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este stabilit după cum urmează:

  1. 120 de lei, pentru familia cu un copil;
  2. 240 de lei, pentru familia cu 2 copii;
  3. 360 de lei, pentru familia cu 3 copii;
  4. 480 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulţi. 

    (3) Pentru familiile care au un venit net lunar ajustat cuprins între 276 de lei/lună şi 700 de lei inclusiv, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este stabilit după cum urmează:

  1. 85 de lei, pentru familia cu un copil;
  2. 170 de lei, pentru familia cu 2 copii;
  3. 255 de lei, pentru familia cu 3 copii;
  4. 340 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulţi. 

    (4) Pentru familiile monoparentale care au un venit net lunar ajustat cuprins între 276 de lei/lună şi 700 de lei inclusiv, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este stabilit după cum urmează:

  1. 110 lei, pentru familia cu un copil;
  2. 215 lei, pentru familia cu 2 copii;
  3. 325 de lei, pentru familia cu 3 copii;
  4. 430 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulţi.

Persoanele singure şi familiile beneficiare de venit minim de incluziune au obligaţia să depună la primărie, din 6 în 6 luni, declaraţia pe propria răspundere.

Nivelul venitului minim de incluziune, respectiv al componentelor acestuia precum şi cuantumurile ajutorului pentru familia cu copii se majorează anual, din oficiu, începând cu luna martie a fiecărui an, cu rata medie anuală a inflaţiei din anul precedent, indicator definitiv, comunicat de Institutul Naţional de Statistică. În situaţia în care rata medie anuală a inflaţiei are valoare negativă se păstrează ultima valoare a venitului minim de incluziune şi a cuantumurilor acestuia.

Cuantumuri VMI martie 2024 (indice inflatie 10,4)

Venit net lunar ajustat – cuantum rotunjit -346 lei

                                            -504 lei (persoane peste 65 de ani)

 

Venit net ajustat ≤ 346

Nr. copii

Indice inflatie

Cuantum indexat rotunjit

FAMILIE

1 copii

10,4

135

 

2 copii

10,4

270

 

3 copii

10,4

405

 

4 copii

10,4

539

MONOPARENTALA

1 copil

10,4

152

 

2 copil

10,4

303

 

3 copil

10,4

453

 

4 copil

10,4

604

  

Venit net ajustat

 ≥ 346≤880

Nr. copii

Indice inflatie

Cuantum indexat rotunjit

FAMILIE

1 copii

10,4

108

 

2 copii

10,4

215

 

3 copii

10,4

322

 

4 copii

10,4

428

MONOPARENTALA

1 copil

10,4

140

 

2 copil

10,4

271

 

3 copil

10,4

409

 

4 copil

10,4

541

Acte necesare:

  1. Cerere şi declaraţie pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala (anexa 1 la HG 1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016) În situația în care apar modificari ale componentei familiei sau a veniturilor realizate,in familia beneficiarului de venitul minim de incluziune se va completa DECLARAŢIE pe propria răspundere privind modificările intervenite în componenţa familiei şi/sau veniturile acesteia (anexa 5 la HG  nr.1154/2022)
  2. Acordul privind colectarea datelor personale (anexa 10 la HG 1154/2022)
  3. Dovada școlarizării pentru copiii
  4. Angajamentul de plată (pentru situațiile în care se pot constata drepturi acordate necuvenit (anexa 8 la HG 1154/2022)
  1. Acte doveditoare privind componenţa familiei si veniturile realizate:
    1. I. - buletin identitate
    2. I. - carte de identitate
    3. I.P - carte de identitate provizorie
    1. I. - carnet de identitate
    2. S.T. –permis de şedere temporară
    3. I. - document de identitate
    • Pentru cetăţenii români
    • Pentru cetăţenii străini sau apatrizi
    • Certificate de naştere ale copiilor (după caz);
    • Certificat de căsătorie (după caz) ;
    • Certificat deces (după caz);
    • Hotărârea de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă (după caz);
    • În cazul divorţului cu copii încredinţaţi se va prezenta hotărâre judecătorească privind pensia de întreţinere;
    • Hotărâre definitivă de încuviinţare a adopţiei, de încredinţare sau plasament familial al minorului (după caz),
    • Actul din care să rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator (după caz);
    • Mandatul poştal în care se specifică cuantumul pensiei de întreţinere;
    • Actul din care să rezulte că un membru al familiei urmează o formă de învăţământ la cursuri de zi;
    • Acte din care să rezulte încadrarea în categoria persoanelor cu handicap accentuat sau grav, gr. I sau gr. II de invaliditate pentru persoanele aflate în întreţinere (după caz) ;
    • Certificat medical privind incapacitatea de muncă sau adeverinte medicale eliberate de medical de medicina muncii ( acolo unde este cazul);
    • Persoanele apte de muncă care nu realizează venituri din salarii sau din alte activităţi pot prezenta dovada faptului că sunt în evidenţa Agenţiei Teritoriale pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru încadrarea în muncă şi nu au refuzat nejustificat un loc de muncă oferit sau nu au refuzat participarea la un program de pregătire profesională sau vor fi transmisi catre AJOFM pe listele cu beneficiarii de venit minim de incluziune, conform legii;
    • Actul doveditor privind proprietatea, contract de închiriere locuinţă fond de stat sau chiriaş la proprietar ;
    • Cupon şomaj;
    • Cupon alocaţie de stat pentru copil;
    • Cupon pensie sau Decizie pensie;
    • Talon pensie;
    • În cazul salariaţilor adeverinţa eliberată de angajator în care se va specifica salariul net realizat în luna anterioară depunerii cererii;
    • În cazul persoanelor angajate pe bază de convenţie civilă de prestări servicii, adeverinţa eliberată de angajator cu salariul net realizat în luna anterioară.

Persoanele apte de muncă care nu realizează venituri în baza unui contract individual de muncă, raport de serviciu sau altă formă legală de angajare şi nici din activităţi independente sau activităţi agricole, se iau în considerare la stabilirea numărului membrilor de familie pentru determinarea nivelului de venit al familiei dacă sunt înregistrate la agenţia teritorială pentru ocuparea forţei de muncă ca persoane în căutarea unui loc de muncă, în condiţiile Legii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu au refuzat un loc de muncă ori participarea la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de aceste agenţii;

Persoanele apte de muncă care solicită ajutorul social şi care nu realizează venituri din salarii sau din alte activităţi, au obligația să presteze lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, efectuează activităţi cu caracter ocazional, stabilite conform solicitărilor transmise primăriei de către persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă, în condiţiile Legii nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, si efectuează activităţi specifice, prevăzute de Legea nr. 111/2022;

Efectuarea activităţilor cu caracter ocazional, a activităţilor specifice, prevăzute de Legea nr. 111 nu exceptează persoanele apte de muncă, beneficiare de venit minim de incluziune, de la îndeplinirea obligaţieide a presta actiuni sau lucrari de interes local.

 

Calculul orelor pentru efectuarea de catre persoanele apte de munca, beneficiare de ajutor de incluziune, a activitatilor sau lucrarilor de interes local se calculeaza proportional cu cuantumul sumei acordate ca ajutor de incluziune cu un tarif orar corespunzator salariului de baza minim brut garantat in plata raportat la durata medie lunara a timpului de munca.

                        Nr. de ore aferente salariului minim brut pe ţară garantat în plată x   

                        cuantumul   ajutorului de incluziune     

Nr. de ore = -------------------------------------------------------------------------------------------------------

 de muncă       Nivelul salariului de bază minim brut pe tară garantat în plată, aprobat prin HG la

                       data la care se solicită dreptul la ajutorul de incluziune

 

Modalităţi de plată

Plata drepturilor pentru venitul minim de incluziune se asigură de către Agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială a municipiului Braila, prin decizia directorului executiv, pe bază de mandat poştal sau, după caz, în cont curent personal sau în cont de card.Emiterea deciziei directorului executiv al agenţiei teritoriale are la baza dispoziţia primarului privind acordarea dreptului.

Unde se depune dosarul:

Cerere şi declaraţie pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala (anexa 1 la HG  nr.1154/2022) însoţită de actele doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate, se înregistrează la sediul Directiei de Asistenţă Socială din str. Anghel Saligny nr.17 din municipiul Braila.

 IMPORTANT!!!! Nu pot beneficia de venit minim de incluziune persoana singura sau familia pentru care cel putin un membru din familie detine un bun cuprins in Anexa nr.4 la HG  nr.1154/2022  respectiv Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune:

Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune   

  1. Bunuri imobile

    Clădiri, alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, precum şi terenuri situate în intravilan cu suprafaţa de peste 1.200 mp în zona urbană şi 2.500 mp în zona rurală, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinţei şi a curţii aferente

  1. Bunuri mobile
  2. Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulaţie pe drumurile publice
  3. Autovehicul cu drept de circulaţie pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepţia celor utilizate şi/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilităţi
  4. Şalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcaţiuni, cu excepţia celor necesare pentru transport în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunării"

    NOTĂ:

    În situaţia în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei singure/familiei beneficiare de venit minim de incluziune este dat în închiriere/arendă/concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obţinută în urma cedării dreptului de folosinţă a bunului.

    Persoana sau familia care deţine pe lângă locuinţa de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spaţiu locativ/imobil poate beneficia de venit minim de incluziune indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul respectiv.

  1. Depozite bancare

    Cel puţin unul dintre membrii familiei deţine, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori faţă de valoarea câştigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat.

 

Persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza municipiul Brăila, și care doresc să contracteze ca zilieri persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor de incluziune, se pot adresa Direcției de Asistență Socială Brăila din cadrul Consiliului Local al Municipiului Brăila.

Această activitate este disponibilă in conformitate cu prevederile art. 13^2 din Legea nr. 196 din 2016 privind venitul minim de incluziune, in scopul valorificării forţei de muncă locale. În baza acestor prevederi, Primăria Brăila va întocmi planul de activităţi sezoniere în funcție de solicitările primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale.

Concret, persoanele juridice care au nevoie de forţă de muncă pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere vor transmite o cerere în scris la sediul Direcției de Asistență Socială, Str. Scolilor, nr.64, sau la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., precizând activitatea pentru care au nevoie de zilieri, numărul de lucrători solicitaţi şi perioada de desfăşurare a activităţii respective. Cererea se poate descarca de pe site-ul www.dasbraila.ro.

Termenul de depunere al acestor solicitări este data de 20 a lunii pentru luna următoare. Ordinea de satisfacere a cererilor va fi în funcție de cerințele acestora ținând cont de aptitudinile persoanei apte de muncă.

Trebuie precizat faptul că legislatia prevede remunerarea zilierilor pentru activitatea desfășurată si instructajul privind normele de tehnica a securitatii muncii pentru aceste persoane. Remunerația, norma de lucru, precum şi alte obligaţii şi îndatoriri se stabilesc prin negociere directă între beneficiarul de lucrări şi persoana care prestează activitatea, în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Legislația în vigoare specifică și faptul că, în cazul în care un beneficiar refuză două oferte de activități sezoniere, acesta își pierde dreptul la ajutor de incluziune începând cu luna următoare constatării acestui caz.

Efectuarea activităţilor sezoniere  nu exceptează persoanele apte de muncă, beneficiare de venit minim de incluziune, de la îndeplinirea obligaţiei de acţiuni/lucrări de interes local conform Legii privind venitul minim de incluziune.

Pentru mai multe informații vă puteți adresa Direcției de Asistență Socială Brăila – tel.0239/629.322 sau  0786273162.

Cerere activitati sezoniere

 

Stimulent educațional acordat sub formă de tichete sociale pentru grădiniță

Legislaţie specifică:

1. LEGEA Nr. 248/2015 din 28 octombrie 2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările şi completările ulterioare

2. HOTĂRÂREA Nr. 15/2016 din 19 ianuarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate şi a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniţă, cu modificările şi completările ulterioare

3. H.C.L.M. Nr. 315/30.09.2016, modificată şi completată prin H.C.L.M. Nr. 359/31.10.2016, privind aprobarea Regulamentului privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate şi a procedurii de acordarea a tichetelor sociale pentru grădiniţă, la nivelul Municipiului Brăila, în conformitate cu prevederile Legii nr.248/2015, cu modificările şi completările ulterioare

 

Activitatea privind acordarea de sprijin și asistență umanitară acordată de Statul Român cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina

Legislaţie specifică:

  1. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina
  2. HOTĂRÂRE Nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina;

 

Acordarea unui sprijin material  - tichete sociale pe suport electronic pentru anumite categorii de persoane

Legislaţie specifică:

1. HOTĂRÂRE  Nr. 70/2024 pentru aprobarea mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024 - 2027, regulile de acordare, modalitatea şi frecvenţa măsurilor de sprijin, precum şi instituţiile responsabile;

2. ORDIN  Nr. 374/332/617/788/2024 din 9 februarie 2024privind aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare, precum şi alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autorităţile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024 - 2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024;

3. ORDIN  Nr. 668/2024 din 27 februarie 2024 pentru aprobarea modelului cererii, al declaraţiei pe propria răspundere, precum şi al situaţiei centralizatoare în vederea acordării tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde şi a pachetelor cu produse alimentare

BENEFICIARI/ PERSOANE DEFAVORIZATE:

În anul 2024, sprijinul materialare o valoare nominală de 250 lei şi se acordă o dată la două luni următoarelor categorii de persoane defavorizate:

a) pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflaţi în evidenţa caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale   de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
b) persoanele - copii şi adulţi - încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
c) familiile cu cel puţin 2 copii în întreţinere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
d) familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
e) familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condiţiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
f) persoanele fără adăpost, astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

 

Informări

Plan de actiuni de interes local

Lista beneficiari de VMI si numarul de ore de actiuni

Informare 5 2024

Informare 4 2019